ДЛЯ ВСТУПНИКІВ

ДЛЯ ВСТУПНИКІВ

ПРАВИЛА
конкурсного приймання до
Тернопільської Української гімназії
ім. І. Франка

Схвалено на спільному засіданні педагогічної ради та ради гімназії

1.     Загальні положення
1.1.         Приймання учнів до гімназії здійснюється на конкурсній основі.
1.2.         Правила конкурсного приймання розроблені відповідно до Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей до гімназій, ліцеїв, коледжів, спеціалізованих шкіл, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України 19.06.2003 року за № 389, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 4 липня 2003 року за № 547/786, Положення про загальноосвітній навчальний заклад та на підставі Статуту гімназії і затверджується на засіданні педагогічної ради і ради навчального закладу за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
1.3.         У конкурсному відборі можуть брати участь діти (учні) незалежно від місця проживання.
1.4.         Конкурсні випробування здійснюються на безоплатній основі.

2.     Організація конкурсу
2.1.         Правила конкурсного приймання учнів оголошуються не пізніше ніж за два місяці до його початку. Оголошення про умови і терміни проведення конкурсу розміщується в приміщенні навчального закладу. Зміст оголошення доводиться до відома населення через місцеві засоби масової інформації та на сайті навчального закладу.
2.2.         Для проведення конкурсних випробувань створюється приймальна комісія, склад якої затверджується наказом директора. До складу приймальної комісії входить практичний психолог. Головою приймальної комісії є директор або його заступник.
2.3.         З кожного предмету створюється предметна комісія зі складу членів приймальної комісії, її склад затверджується наказом директора гімназії
2.4.         До участі в конкурсі допускаються учні на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, що подається на ім’я директора гімназії, та табеля успішності.

3.     Проведення конкурсу
3.1.         Вступні випробування проводяться з української мови (диктант) та математики (письмово).
3.2.         Конкурсне приймання дітей проводиться у II тури: І – до 5 червня, II – до      20 серпня.
3.3.         Додаткове конкурсне приймання може, як виняток, відбуватися протягом навчального року за наявності вільних місць за тих самих умов, що й основне.
3.4.         Конкурсні випробування для учнів інших шкіл, які вступають до шостого (десятого) класу гімназії, проводяться у письмовій формі з української мови та профільного предмета.
3.5.         Тексти диктантів, варіанти письмових завдань (тестів, контрольних завдань) для конкурсних випробувань, зміст яких відповідає навчальним програмам середньої загальноосвітньої школи відповідного класу, розробляються методичними комісіями (кафедрами) вчителів та затверджуються директором гімназії за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
3.6.         Результати випробувань оголошуються вдень їх проведення. Списки вступників вивішуються на інформаційному стенді з виставленням вступних балів після затвердження протоколів приймальних комісій директором закладу.
3.7.         Учні, які хворіли під час проведення конкурсу, зобов’язані подати медичну довідку, на підставі чого їм надається право участі в повторних конкурсних випробуваннях, терміни проведення яких визначає директор гімназії.
3.8.         Учні, які не з’явилися на конкурсне випробування без поважних причин, до наступних випробувань не допускаються.
3.9.         Випускники 9-х класів, які мають свідоцтва з відзнакою, зараховуються до 6(10) класу гімназії поза конкурсом.

4.     Порядок зарахування
4.1.         Учні, які згідно з рейтингом пройшли конкурс, зараховуються до навчального закладу наказом директора на підставі рішення конкурсної комісії.
4.2.         До гімназії подаються документи: копія свідоцтва про народження, особова справа, медична картка.
4.3.         Якщо учні, їх батьки або особи, які їх замінюють, не згодні з рішенням конкурсної комісії, вони можуть звернутися до голови цієї комісії з апеляцією. Апеляція подається протягом тижня після оголошення результатів конкурсу і розглядається протягом 3 днів із дня її подання. Для розгляду апеляції створюється апеляційна комісія, склад та чисельність якої затверджується наказом директора гімназії.
4.4.         Учні, які зараховані до гімназії, але не приступили до занять без поважних причин протягом 10 днів від їх початку, відраховуються з навчального закладу.
4.5.         На звільнені місця може проводитися додаткове конкурсне приймання.
4.6.         Учні 5-х класів, які за результатами конкурсного випробування не зараховані до гімназії, продовжують навчання в 5-х класах інших ЗНЗ.

5.     Контроль за проведенням конкурсу
5.1.         Керівник навчального закладу несе персональну відповідальність за дотримання вимог Інструкції та цих Правил.

 

Зразки завдань з математики

 

2010 рік

1 варіант

  1. На скільки число 2348 більше, ніж значення виразу (1598 + 47320 : 67) : 27?
  2. З автостоянки на автостраду виїхав автобус, а через 2 год з цієї ж стоянки йому навздогін виїхав легковий автомобіль зі швидкістю 110 км/год. Він наздогнав автобус на відстанні 330 км від стоянки. З якою швидкістю їхав автобус?
  3. Оксана пішла до школи о 8 год 15 хв, а повернулася через 5 год 50 хв. Сестричка повернулася зі школи на 1 год 10 хв раніше, ніж Оксана. О котрій годині повернулася додому сестричка?
  4. Сторона рівностороннього трикутника дорівнює 12 дм. Знайти площу квадрата, периметр якого дорівнює периметрові цього трикутника
  5. Матері 36 років, вона у 3 рази старша за доньку. Батько старший від доньки на 29 років. Скільки років батькові?

2 варіант

  1. У скільки разів значення виразу 9898 + 41275 : 25 - 3485 більше, ніж 16?
  2. З пункту А в пункт В виїхав вершник зі швидкістю 12 км/год. Через 2 год з того ж пункту виїхав йому навздогін другий вершник. З якою швидкістю повинен їхати другий вершник, щоб прибути в пункт В одночасно з першим, якщо відстань між пунктами 96 км?
  3. Квіти кульбаби розкрилися о 5 год 54 хв ранку і закрилися через 8 год 27 хв. Через 53 хв після цього пішов дощ. О котрій годині пішов дощ?
  4. Сторона рівностороннього п`ятикутника дорівнює 40 мм. Знайти площу квадрата, периметр якого дорівнює периметру цього п`ятикутника
  5. Бабусі 75 років, вона у 5 разів старша, ніж онук. Дідусь старший від онука на 63 роки. Скільки років дідусеві?

3 варіант

  1. На скільки значення виразу (21175 : 35 + 9745) : 25 менше, ніж 745?
  2. З міста на автостраду виїхав автобус зі швидкістю 60 км/год. Через 2 год йому навздогін виїхав легковий автомобіль. З якою швидкістю повинен їхати легковий автомобіль, щоб наздогнати автобус на відстанні 300 км від міста?
  3. Мама була на роботі з 9 год 15 хв до 16 год 45 хв. Галинка була у школі на 3 год 50 хв менше, ніж мама на роботі. Скільки годин і хвилин була у школі Галинка?
  4. Сторона рівностороннього трикутника дорівнює 8 см. Знайти площу квадрата, периметр якого дорівнює периметру цього трикутника
  5. Дідусеві 96 років, він у 6 разів старший, ніж Андрій. Батькові Андрія 51 рік. На скільки років батько старший, ніж Андрій?

4 варіант

  1. У скільки разів значення виразу 1730 - (36714 : 38 + 998) менше, ніж 348?
  2. З водної станції виїхав катер, а через 2 год йому навздогін виїхав другий катер зі швидкістю 18 км/год. Він наздогнав першого на відстані 126 км від станції. З якою швидкістю їхав перший катер?
  3. Олег був на прогулянці з 17 год 38 хв до 19 год 25 хв. Уроки він готував на 42 хв довше, ніж гуляв. Скільки годин і хвилин Олег готував уроки?
  4. Сторона рівностороннього п`ятикутника дорівнює 8 мм. Знайти площу квадрата, периметр якого дорівнює периметру цього п`ятикутника
  5. Синові 7 років, він у 4 рази молодший від матері. Батько старший від матері на 5 років. Скільки років батькові?

2011 рік

1 варіант

  1. Виконати дії: 3596 - 3596 : 58 + 438 · 13
  2. Розв`язати задачу: Швидкість течії річки 5 км/год. Теплохід пройшов за течією річки 180 км за 6 год, а потім пройшов ту саму відстань у зворотньому напрямі. Скільки годин теплохід йшов проти течії?
  3. Число 528 розкласти на три доданки так, щоб два перших були однакові, а третій на 12 менший від кожного з двох перших. Знайти ці доданки.
  4. Невідоме число збільшили у 5 разів. Коли до цього добутку додали 17, то одержали 52. Знайти невідоме число.
  5. З куска дроту завдовжки 14 дм треба зігнути такий прямокутник, щоб його площа дорівнювала 6 квадратних дециметрів. Визначити розміри сторін прямокутника.

2 варіант

  1. Виконати дії: 9120 - 9120 : 32 + 212 · 17
  2. Розв`язати задачу: Відстань між двома містами автомобіль подолав за 15 год зі швидкістю 72 км/год. Скільки годин потрібно автомобілю на зворотній шлях, якщо його швидкість становитиме 3/4 від початкової?
  3. Число 438 треба розкласти на три доданки так, щоб перші два були рівні між собою, а третій - на 36 більший від кожного з перших двох. Знайти ці доданки.
  4. Невідоме число збільшили у 4 рази. Коли до цього добутку додали 20, то одержали 144. Знайти невідоме число.
  5. Площа одного квадрата дорівнює 81 квадратних сантиметрів. Сторона другого квадрата у 3 рази довша від сторони першого. На скільки сантиметрів периметр першого квадрата менший від периметра другого?

3 варіант

  1. Виконати дії: 2016 - 2016 : 84 + 376 · 15
  2. Розв`язати задачу: Потрібно надрукувати 1080 сторінок тексту. Одна друкарка може виконати цю роботу за 45 робочих днів, а друга - за 36. За скільки днів виконають усю роботу дві друкарки, якщо вони працюватимуть разом?
  3. Число 876 треба розкласти на чотири доданки так, щоб перші три були рівні між собою, а четвертий на 36 більший від кожного з перших трьох. Знайти ці доданки.
  4. Невідоме число збільшили на 35. Коли від цієї скми відняли 17, то одержали 21. Знайти невідоме число.
  5. Площа одного квадрата дорівнює 64 квадратних сантиментрів. Сторона другого квадрата на 2 сантиментри довша від сторони першого. На скільки сантиментрів периметр другого квадрата більший від периметра першого?

4 варіант

  1. Виконати дії: 5696 - 5696 : 32 + 178 · 12.
  2. Розв`язати задачу: Швидкість теплохода в стоячій воді - 25 км/год. Теплохід пройшов за течією річки 180 км за 6 год, а потім пройшов ту саму відстань назад. За скільки годин теплохід пройшов зворотній шлях?
  3. Число 219 треба розкласти на три доданки так, щоб перші два були рівні між собою, а третій - на 18 більший від кожного з перших двох. Знайти ці доданки.
  4. Невідоме число зменшили у 3 рази. Коли від цієї частини відняли 13, то одержали 19. Знайти невідоме число
  5. З куска дроту завдовжки 18 дм треба зігнути такий прямокутник, щоб його площа дорівнювала 14 квадратних дециметрів. Визначити розміри сторін прямокутника

 

2012 рік

1 варіант

 

  1. Виконати дії: 7934 - 64 · 84 + 6539 : 13 - 1105
  2. Розв`язати рівняння: а) 36 : х - 2 = 4 б) 220 + (х - 120) = 479 - 99
  3. Розвя`язати задачу. Для шкільної їдальні закупили сік. Томатного і яблучного було разом 82 банки, а решта - апельсиновий, причому апельсинового було на 11 банок менше, ніж томатного. Скільки банок соку кожного виду було куплено, якщо всього було закуплено 118 банок?
  4. На рибалку Івн йшов пішки, а повертався на велосипеді. На весь шлях він витратив 50 хв. Іншого разу туди і назад він проїхав на велосипеді за 24 хв. За скільки часу Іван пройде весь шлях в обидва кінці пішки?
  5. Маса коробки з цукерками 550 г. Коли половину цукерок з`їли, маса коробки стала 300 г. Якою є маса порожньої коробки?

2 варіант

  1. Виконати дії: 8245 + 28 · 82 - 6919 : 17 - 1409
  2. Розв`язати рівняння: а) 48 : х + 3 = 4 б) 500 - (120 - х) = 479 - 99
  3. Розв`язати задачу. В автопарку було 156 машин. З них 87 машин було легкових і вантажних, а решта - мікроавтобуси, причому мікроавтобусів було на 7 менше, ніж вантажівок. Скільки машин кожного виду було в автопарку окремо?
  4. У тараса було 5 цукерок, у Юри - 4 такі самі цукерки. До них приєдналася Олена, і вони поділили цукерки порівну. Олена за цукерки дала хлопцям 18 горіхів. Скільки горіхів має одержати Тарас і скільки Юра
  5. Повний бідон молока має масу 30 кг, а наповнений наполовину молоком - 18 кг. Яка маса порожнього бідона?

3 варіант

  1. Виконати дії: 6948 + 1498 : 14 - 52 · 93 + 2401
  2. Розв`язати рівняння: а) 56 : х - 6 = 8 б) (234 - х) + 86 = 203 - 99
  3. Розв`язати задачу. У трьох цехах заводу працює 246 чоловік. З них 174 працює в першому та другому цехах, а решта - в третьому, причому в першому цеху працює на 12 чоловік більше, ніж у третьому. Скільки чоловік працює в кожному цеху?
  4. Три хлопчики вирішили пообідати разом. Для цього один дав дві булки, другий - три булки, а третій 50 коп. Скільки їз цих грошей повинен взяти кожен хлопчик?
  5. Туристи, проїхавши половину визначеного маршруту і ще 50 км, з`ясували, що їм залишилося проїхати ще четверту частину шляху. Визначити довжину туристичного маршруту.

4 варіант

  1. Виконати дії: 8342 - 62 · 58 + 8470 : 14 - 1243
  2. Розв`язати рівняння: а) х : 9 - 8 = 12 б) (х + 128) - 28 = 1000 - 567
  3. Розв`язати задачу. У дитячий садок завезли 143 кг овочів. З них 98 кг становили картопля та морква, а решту - капуста, причому капусти було на 14 кг більше, ніж моркви. Скільки було овочів кожного виду?
  4. З міста в село виїхав велосипедист, а йому назустріч з села вийшов пішохід. Відстань між містом і селом 24 км. Коли велосипедист і пішохід зустрілися, то виявилось, що велосипедист проїхав у 3 рази більшу відстань, ніж пройшов пішохід. На скільки більше кілометрів проїхав велосипедист?
  5. Маса торта з коробкою 1 кг 300 г. Коли третину торта з`їли, маса коробки із залишеним тортом стала 900 г. Яка маса порожньої коробки?

2013 рік

1 варіант

  1. У виразі розставити дужки так, щоб дії виконувались в заданому порядку і обчислити значення цього виразу:      3      1       4      2 27 · 38 - 14 + 54 - 39
  2. Розв`язати рівняння: (х - 84) · 11 = 500 - 324
  3. Розвя`язати задачу. Автомобіль рухався 3 год з швидкістю 60 км/год і 2 год з швидкістю 65 км/год. Скільки часу витратить мотоцикліст на той же шлях, рухаючись зі швидкістю 62 км/год?
  4. Одна сторона прямокутника вдвічі більша, ніж друга. Обчислити площу цього прямокутника, якщо його параметр дорівнює 360 см.
  5. На запитання "Чи багато риби наловили?" Лисичка хитро відповіла: у нас разом з Котиком на 7 рибин більше, ніж у мене самої, а в одного з нас на 17 рибин менше, ніж у другого. Скільки риби зловили разом Лисичка-Сестричка та Кіт-Муркіт?

2 варіант

  1. У виразі розставити дужки так, щоб дії виконувались в заданому порядку і обчислити значення цього виразу    3       1       4       5      2 2 · 111 + 39 : 15 + 90 + 35
  2. Розв`язати рівняння: 117 - (45 + х) = 719 - 657
  3. Розв`язати задачу. Мотоцикліст рухався 3 години зі швидкістю 52 км/год. Скільки часу витратить автомобіль, щоб проїхати цей же шлях, рухаючись зі швидкістю 81 км/год?
  4. Периметр прямокутника 104 см. Обчислити площу цього прямокутника, якщо його одна сторона на 4 см більша, ніж друга.
  5. Микола піймав три рибини загальною масою 3 кг 150 г. Дві рибини мали однакову масу, а маса третьої складала половину кожної з них. Яка маса меншої рибини?

3 варіант

  1. У виразі розставити дужки так, щоб дій виконувались в заданому порядку і обчислити значення цього виразу        4       1      3        2 317 : 169 : 13 - 144 : 12
  2. Розв`язати рівняння: 14 · (х - 30) = 1000 - 370
  3. Розв`язати задачу. Із села до міста автомобіль зі швидкістю 55 км/год їхава 3 год. З міста до села тією самою дорогою їхав велосипедист з швидкістю 11 км/год. Скільки часу витратив велосипедист на весь шлях від міста до села?
  4. Периметр прямокутника 144 см і він у 6 разів більший за довжину однієї зі сторін прямокутника. Знайти площу прямокутника.
  5. На одну шальку терезів положили головку сиру, а на другу 3/4 такої ж головки сиру і ще гирю в 1 кг. Терези зрівноважені. Яка маса головки сиру?

4 варіант

  1. У виразі розставити дужки так, щоб дії виконувались в заданому порядку і обчислити значення цього виразу     1       2        4        3 58 · 64 + 126 : 401 - 199
  2. Розв`язати рівняння: (х - 43) · 17 = 931 - 642
  3. Розв`язати задачу. Вершник проїхав 80 км за 5 год. Скільки часу витратить на цей шлях мотоцикліст, якщо його швидкість буде на 24 км/год більша за швидкість вершника?
  4. Довжина прямокутника утричі більша, ніж ширина. Обчислити площу цього прямокутника, якщо його периметр дорівнює 288 см.
  5. Марко - їжак хвалився друзям: "Якщо б я наколов на себе вдвічі більше яблук, ніж я це зробив насправді, то я б мав на 24 яблука більше, ніж маю тепер." Скільки насправді яблук наколов на себе Марко - їжак

2014 рік

 

2015 рік

1 варіант

1.      Порівняти значення виразів;
(543 + 57) : 12 і 123•3 -197

2.      Розв'язати задачу:
У трьох овочесховищах було 415 т картоплі. Коли з них вивезли по одній автомашині картоплі, порівну в кожній, то в першому овочесховищі залишилося 138 т, у другому — 140 т 5 в третьому - 128 т. Скільки картоплі навантажували на одну автомашину?

3.      Обчислити:а) 4 кг 800 г + 2 кг 700г;
б)      5 год 32 хв — 3 год 47 хв;
в)      7м 50 см • 3;
г)       3 км 675 м : 5.

4.      Необхідно купити кахельну плитку розмірами 20 х 20 см для покриття підлоги ванної кімнати завдовжки 2 м 20см і шириною їм 60 см. Скільки упаковок кахелю потрібно купити, якщо в упаковці 10 штук плиток?

5.      При фарбуванні кожен метр вовняної тканини збігається на 3 см. Скільки було тканини до фарбування, якщо після фарбування н стало 7 м 76 см?

 

2 варіант

1.      Порівняти значення виразів:
1515 : 15 +47 і 223 + 24•7

2.      Розв'язати задачу:

У трьох коморах було 78 т зерна. Коли з комор вивезли по дві автомашини зерна, порівну в кожній, то в першій залишилося 24 т 6 ц, у другій —14 т і в третій — 18 т 4 ц. Скільки зерна вивозила кожна машина за один рейс ?

3.      Обчислити:
а)      5 кг 300 г + 1 кг 800г;
б)      20 год 35 хв — 6 год 46 хв;
в)      2м 55 см • 4;
г)       8 км 85 м : 3.
4.      Для облицювання стіни прямокутної форми завдовжки Зм50см і заввишки 2м 50см необхідно закупити плитку розмірами 25 х 25 см. Скільки упаковок плитки необхідно купити, якщо в упаковці 12 штук плиток?
5.      При виготовленні тканини із вовни з кожних 15 м приблизно 50 см йде у ВІДХОДИ. Скільки всього було метрів вовни, якщо виготовили 120 м тканини?

 

З варіант

1       Порівняти значення виразів:
(165 :11 + 78): 3 і 1224 : 9 — 567 • 0

2.      Розв’язати задачу:
На базу самоскидами першого разу було завезено 62т 7 щ вугілля, а другого - 28 т 5 ц.
Першого разу було зроблено на 6 рейсів більше, ніж другого. Скільки рейсів було зроблено першого разу і скільки другого?

3.      Обчислити) 7 кг 900 г + 2 кг 700г;
б)      5 год 42 хв — 3 год 47 хв;
в)      9 м 42 см • 3;
г)       3 км 648 м : 4

4.Учні при збиранні картоплі на кожних 2 квадратних метри залишили по З картоплини, масою 30 г кожна. Скільки кілограмів картоплі втрачено на цій ділянці, якщо розміри прямокутної ділянки, на якій учні збирали картоплю, 200 м і 50 м ?

5. Якщо Василь половину уроків робить у тиші, а другу половину при включеному телевізорі, то він витрачає на уроки 120 хв. Якщо ж всі уроки він робить у тиші, то на підготовку уроків у нього йде 60 хв. Скільки часу витрачає Василь на виконання уроків, якщо всі уроки він робить при включеному телевізорі?

 

4 варіант

1.      Порівняти значення виразів:
3196:47 + 1251 і 449-3-28

2.      Розв'язати задачу:
У два супермаркети привезли 1800кг картоплі, яку розфасовано в однакові сітки. У перший супермаркет привезли 540 таких сіток картоплі, а у другий - 360 сіток. Скільки кілограмів картоплі привезли в кожен супермаркет ?

3.      Обчислити:
а) 17 кг 834 г — 12 кг 925 г;
б} 7 грн 75 к + 5 грн 89 к;
в) 10 год 24 хв • 4;
г) 13 км 73м : 17.

4.      Бобри для підтримання сталого рівня води у водоймах будують греблі. Довжина однієї з них 24м, висота — З м. Над водою виступає 60 см греблі. На скільки більша площа стіни греблі, що знаходиться під водою, ніж над водою?

5.      Навесні Степан, зважаючи на відсутність моста, добирається в школу або пішки в обхід водоймища, або на човні. Якщо туди й назад він добирається на човні, то на дорогу він витрачає 20 хв. Якщо ж в один бік він добирається на човні, а в Інший — пішки, то на дорогу в нього йде 70 хв. Скільки хвилин необхідно Степану, щоб дістатися в школу і назад пішки?

 

2016 рік

Варіант 1

  1. Обчислити: (26714:38+998)×34. У відповідь записати подвоєний результат.
  2. Фермер виростив 14ц 70 кг коренеплодів. З них – третина морква, п’ята частина – буряки, а решта – ріпка. На скільки більше виростили ріпки, ніж моркви?
  3. Дано трикутник, сторони якого дорівнюють 15см, 20см, 25см. Знайти площу квадрата, периметр якого у 2 рази більший, від периметра трикутника.
  4. Троє хлопчиків разом мали 341 марку. Коли Тарас відклав 7 своїх марок, Андрій – 3 марки, а Василь – 4 марки, то в усіх хлопчиків марок стало порівну. Скільки марок було у кожного хлопчика спочатку?
  5. Розв’язати рівняння:

а) 192+45×а=507;

б) 800+(х-130)=2014.

 

Варіант 2

  1. Обчислити:(1230-4016:8)×60. У відповідь записати потроєний результат.
  2. Садівник зібрав  2т 1 ц фруктів. З них п’ята частина – вишні, сьома частина – черешні, а решта – абрикоси. На скільки більше зібрали абрикосів, ніж вишень?
  3. Дано п’ятикутник сторони якого дорівнюють 6 см, 7 см, 5 см, 8 см, 10 см. Знайти площу квадрата, периметр якого у три рази більший, від периметра п’ятикутника.
  4. У першому ряду посадили 13 дерев на відстані 6 м одне від одного, а в другому 21 дерево на відстані 3м одне від одного. Котрий із рядів довший ?
  5. Розв’язати рівняння:

а) 124+78×х=592;

б) (275+у)+315=4109.

 

Варіант 3

  1. Обчислити: 213×30-12240:30. У відповідь записати потроєний результат.
  2. На складі було 2т 4ц овочів. Шосту частину овочів становив буряк, восьму частину – морква, а решта – картопля. На скільки більше було картоплі, ніж буряка?
  3. Дано п’ятикутник сторони якого 8см, 8см, 9см, 5см, 10см. Знайти площу квадрата, периметр якого у 5 разів більший, від периметра п’ятикутника.
  4. Загальна довжина двох відрізків 18см. Якщо перший відрізок збільшити на 5см, а другий зменшити на 3см, то відрізки стануть однаковими. Якої довжини кожен із відрізків?
  5. Розв’язати рівняння:

а) 121+23×у=328;

б) (1900-с)-279=1268.

 

Варіант 4

  1. Обчислити: (30360:66-418)×26. У відповідь записати подвоєний результат.
  2. У ящику було 5ц 40кг піску. Для покращення ґрунту на городі витратили шосту частину цього піску, для підсипання садових доріжок – третю частинку, а решту використали для будівельних робіт. На скільки більше піску використали для будівельних робіт, ніж для городу?
  3. Дано шестикутник сторони якого дорівнюють 9см, 11см, 9см, 10см, 9 см, 12см. Знайти площу квадрата, периметр якого у 2 рази більший, від периметра шестикутника.
  4. Оля і Яна живуть на одному боці вулиці. Відомо, що від будинку Олі зліва 27 будинків і справа – 13, а від будинку Яни зліва і справа однакова кількість будинків. Скільки будинків розташовано між будинками Олі та Яни?
  5. Розв’язати рівняння:

а) 185+56×х=633;

б) 3528-(а+430)=1201.

 

Зразки диктантів з української мови

 

Рідна мова, 2010 рік

Мова - це духовне багатство народу. Українська мова є національною мовою українського народу і бере свій початок із глибини віків. Це великий скарб, його треба свято шанувати, берегти і розумно збагачувати. Не забуваймо материнської мови, пам`ятаймо традиції наших предків!

Українська мова створювалася зусиллями численних поколінь. Вона відображає мудрість, досвід, сподівання і мрії людей, красу душі і характер українців. Мова об`єднує нас та всі попередні покоління у велику родину. Тому і є для кожного українця рідною.

У школі за допомогою слів відкриваються таємниці інших наук. Мова є джерелом пізнання світу.

Український віночок, 2011 рік

Своєрідним жіночим оберегом в Україні завжди був віночок. Його виплітали з різного зілля від весни до осені. Для нього брали польові квіти з лікувальними влястивостями. Це були ружа, деревій, безсмертник, любисток, волошка, ромашка, незабудка і цвіт калини.

Не забували українці і про барвінок. Він є символом життя і безсмертя. Тягнеться барвінок до людських хат, розростається у садках. Ним прикрашають весільний вінок молодої, святковий коровай.

До дівочого вінка в`яжуть кольорові стрічки, що зберігають пам`ять поколінь.

 

Струмок, 2012 рік

 

Струмочок хотів подалі втекти від снігу. І побіг швидко. Він не знав ще дороги і тому повертав то праворуч, то ліворуч. Сонце світило з безхмарного неба, а струмочок бавився і сміявся. Витикалися із землі трави, оживала комашня.

Верба першою розкрила обійми весні, вдягла золоті сережки. А на кущах верболозу з’явився цвіт. Ці біленькі м’якенькі суцвіття випромінювали весняне тепло, ласку, вони пахли весною.

Під кущами пробилися цупкі гострі списи конвалії. А он вилазять на сонечко зелені равлики папороті. Вона ніколи не цвіте, але ростиме до пізньої осені. На узліссі з’являються квіти рясту. Зігріта земля одягає своє весняне вбрання.

 

Пора підсніжників, 2013 рік

 

Найсвітліше у весняному лісі буває ранньої весни. Під сонячним проміннім швидко збільшуються чорні круги талої землі навколо дерев. На очах з’їдає останні кучугури снігу теплий південний вітерець. Задзюрчали по вибалках струмочки.

Ґрунт ще не просох, а над вкритою торішнім листям землею вже піднялися перші квіти.

Розкрилися грона пролісків, що схожі на небесну блакить. Подекуди визирнули підсніжники. Між зеленими листочками розгорілися жовтенькі зірочки гусячої цибульки.

Світло і тепло розбивають панцир на бруньках. Уже близько той час, коли оксамитовим серпанком вкриються розлогі крони кленів, лип, затінять нижній ярус лісу.

 

Духовна святиня, 2014 рік

 

До найкоштовніших надбань кожного народу належить мова. Тому й називається вона рідною. Як мати, Україна, як усе найдорожче серцю.

Народ передає від покоління до покоління мудрість, перемоги й славу, культуру і традиції. Завдяки могутності рідного слова не замулюється людський досвід.

Любов до України виявляється в любові до рідного слова. Ним треба дорожити, як честю матері, як совістю. Це святий обов’язок справжнього українця.

Великою нацією можна бути лише тоді, коли кожен громадянин сповідує ці вічні істини.

Будь гідним сином і донькою своєї держави! Пам’ятай, що Україна – твій рідний край.

 

Тарасові солов’ї, 2016 рік

Зійди у травні на високу Тарасову гору. Тут тебе зачарують співом солов’ї. Це, кажуть, єдине місце в Україні, де живе дванадцять видів солов’їв. Дзвінкоголосі співаки ніби злетілися в гості до Тараса Шевченка, щоб наспівувати йому, звеселяти його.

Як тільки спаде надвечір’я, солов’ї змагаються своїм співом. І кожен витинає вгорі неповторні колінця, виводить чарівні співанки. Із зеленого гаю лине полум’яна пісня. Ніколи не замовкне цей дзвінкий солов’їний хор.

І слухає цю пташину хвалу Кобзареві Дніпро, що в’ється в підгір’ї. Слухає українське широке поле і вся Україна.